Friday 13 April 2012

Kasih Ibu Kasih Sejati



Kasih ibu tiada taranya... kasih ibu tiada tandingnya....kasih ibu tiada penamatnya... kasih ibu membawa ke syurga...subhanallah...

Hati begitu tersentuh dan terharap apabila terbaca kisah ini yang dipetik oleh Harakahdaily...tidak mengira bangsa...tanpa dikira pegangan agama...kasih seorang ibu terhadap anaknya adalah kasih sejati anugerah Allah yang amat sukar untuk dimengertikan.

Sila hayati kisah yang dipaparkan ini, bagaimana seorang ibu tetap berjuang untuk anaknya agar terus hidup disaat sahabat, saudaramara terdekat termasuk isteri meninggalkannya. Mujur masih ada seorang ibu..walaupun sudah uzur dan berusia... kasih tetap tidak berubah...

Lelaki ini menghidap penyakit asma dan hidup menderita berhampiran hospital Jipmer, Pondychery, India.  Namun ibu lelaki tersebut tidak berputus asa untuk memberikan kasih sayangnya serta berusaha untuk menyelamatkan anak kesayangannya itu.

Di sini cukup memberikan pengajaran...kasih ibu tetap tidak berubah di saat insan yang lain pergi meninggalkannya....Subhanallah...tiba-tiba terkenangkan ibu yang juga sudah uzur dan berusia...ya Allah kau selamatkan keduanya...lindungilah mereka ya Allah dari segala bencana....amin.

No comments:

Post a Comment